OM FORENINGEN

Velkommen til Andelsboligforeningen Parkalléen.

Andelsforeningen blev stiftet den 1. november 1997 og har omkring 140 andelshavere. Andelsforeningen er placeret på ydre Nørrebro og østerbro. Ejendommen har 1, 2, 2½, 3 og 4 værelses lejligheder (41-118 kvadratmeter). Samt yderligere nogle sammenlagte lejligheder. Foreningens beboere er fortrinsvis børnefamilier og unge par, hvilket skaber en god og hyggelig stemning med liv i vores grønne gård. Foreningen har en aktiv bestyrelse samt udvalg, som hele tiden arbejder på at gøre A/B Parkalleen et dejligt sted at bo.

Foreningens positive udvikling:

Foreningen fik nyt fjernvarmeanlæg, nye faldstammer og nye badeværelser i år 2000. Gården blev gennemrenoveret i 2002 og har naturlegeplads, siddepladser med grill, græsplæne, boldbane, legehus og plads til leg. Foreningen fik i 2007 nyt tag og efterset vinduerne. I 2011 blev der lagt dræn om hele ejendommen. Trappetårnene til køkkentrapperne og samtlige døre i gården blev malet (2012-2014). Foreningen har desuden et nyt beboerlokale fra 2012, der udover at udlånes til beboerne, også benyttes til sociale arrangementer i foreningen såsom sommerfest, arbejdsdag mv. Foreningen har desuden et (2012) Miele vaskeri med booking via hjemmeside og nyt barne- og klapvognsskur i gården (2012). Desuden blev alle hoved- og køkkendøre til lejlighederne udskiftet til sikkerhedsdøre i 2012. Foreningen har desuden lagt fibernet ind i ejendommen (foreningen ejer selve kablerne), så der er adgang til billigt internet/telefoni (2014 via ParkNet). Alle hovedopgangene og køkkentrapper blev renoveret i 2013 og 2014. Foreningen fik i 2015 nye vinduer og en facaderensning.

Vores sunde økonomi:

Foreningens økonomi er sund, og der afdrages på alle foreningens lån (fastforrentede). Der er desuden ikke planlagt store projekter i foreningen, der vil påvirke boligafgiften. Som resultat af foreningens gode økonomi blev boligafgiften den 1. maj 2013 sat ned fra 480 kr. til 405 kr. pr. m2. Endelig har foreningen ca. 15 lejelejligheder, der primært er beboet af ældre mennesker. Når disse lejligheder bliver opsagt, sælger foreningen lejlighederne, og salgsgevinsten går ind i foreningens økonomi og bliver brugt til drift og renovering på ejendommen. Foreningen har ydermere tre erhvervslejemål.

Du kan finde alle de praktiske oplysninger om andelsboligforeningen under “Praktisk information”.